Darmowe fora dyskusyjne PunBB - za³ó¿ w³asne forum za darmo!
Pewnego dnia 8lvl zapyta³ siê 300 knight
[xXXx]: Jak powsta³a tibia ??
[xXXx]: A no wiesz pocz±tki tej gry nie by³y wy¶mienite straszna grafika itp.
[xXXx]: Przytoczysz mi jej historiê ?
[xXXx]: Tak bo mam czas
[xXXx]: Dziêkujê ci bardzo
[xXXx]: Tak wiêc s³uchaj uwa¿nie
[xXXx]: Drugi raz nie powtórzê
[xXXx]: Zamieniam siê w s³uch
[xXXx]: By³o to tak .........
W dzisiejszych czasach Tibia jest postrzegana jako wielki ¶wiat z wieloma wyspami, podziemiami i potworami. Ale nie zawsze wygl±da³a tak samo jak teraz.
Wszystko zaczê³o siê w 1995r. kiedy grupa trzech studentów postanowi³a stworzyæ co¶ nowego i odmiennego. W tamtych czasach istnia³y gry
tekstowe, nie posiadaj±ce ¿adnej grafiki. Studenci ci s± teraz znani jako bogowie: Steve (Stephan Vogler), Durin (Ulrich Schlott) i Stephan (Stephan Börzsönyi). Guido, który rozpocz±³ jako zwyk³y gracz, do³±czy³ do tej grupy w 1999r.
http://img.photobucket.com/albums/v197/ … t_team.jpg
Pierwsze plany powsta³y na wiosnê 1996r. i zosta³y zrealizowane na jesieñ tego samego roku. Tibia ujrza³a po raz pierwszy ¶wiat³o dzienne 7 stycznia 1997r. Mo¿na wtedy by³o wybraæ wygl±d swojej postaci, rozmawiaæ z innymi graczami i przesuwaæ/wyrzucaæ/braæ ró¿ne przedmioty. Trzy dni pó¼niej do ¶wiata gry zalogowa³ siê pierwszy jej uczestnik, Albe. Tibiê odwiedza³o w tym czasie bardzo ma³o graczy, niemniej jednak rozwój
gry nie ustawa³.
3 czerwca 1997r. nadszed³ pierwszy du¿y update (wersja Alpha 2.0), w którym to pojawi³ siê pierwszy NPC (Sam), pierwsze potwory (trolle, paj±ki i cyklopy), mo¿liwo¶æ zapisywania informacji na specjalnych pergaminach i wszed³ trzeci poziom gry. Od teraz gracze mogli walczyæ z potworami i pozostawiaæ zapisane wiadomo¶ci dla innych.
Z wersj± Alpha 3.0 (28 pa¼dziernika 1997r.) ukaza³o siê wiele nowych funkcji np.: p³yny, nowy system walki, automapa, mo¿liwo¶æ poruszania siê na wszystkich trzech poziomach, podzia³ na pory dnia, ¼ród³a ¶wiat³a i kompletny system poruszania/u¿ywania. Powsta³o równie¿ pierwsze du¿e miasto, Tibia lub Tibia City. W dzisiejszych czasach jest ono znane jako Thais. W mie¶cie tym znajdowa³o siê tylko kilka budynków (¦wi±tynia, tawerna Froda, sklep Gorna, zbrojownia Sama i Zamek). Z tego powodu mapa musia³a zostaæ powiêkszona (z 160x160 kratek na 512x512 kratek). Ponadto w Tibii pojawi³y siê nowe rasy
potworów (smoki, minotaury, wilki i nied¼wiedzie).
http://img.photobucket.com/albums/v197/ … arte31.gif
tibia - wersja 3.1
Gdy Tibia sta³a siê bardziej znana, powsta³ system magiczny i dodano profesje oraz umiejêtno¶ci. Zaklêæ nie mo¿na by³o wtedy kupowaæ w sklepach, zdobywa³o siê za to specjalne zwoje magiczne. W³a¶nie z tego powodu niektórzy paladyni z tamtych czasów mog± teraz u¿ywaæ Energy Beam itp. Interesuj±cym mo¿e byæ fakt, ¿e Broadcast by³ zaklêciem, które móg³ rzuciæ ka¿dy gracz z czwartym poziomem magicznym (s³owa: exisa mas "tekst). Pierwsze wersje tego czaru wy¶wietla³y tekst na ekranie i na Default Channel. Pó¼niejsza wersja wy¶wietla³a go tylko na default. Broadcast system zosta³ zniesiony, poniewa¿ nowa wersja klienta 7.0 posiada³a kana³y do rozmów
.
http://img.photobucket.com/albums/v197/ … reus28.gif
denerwuj±cy broadcast
Ju¿ w tamtych czasach istnia³ s³ynny czar pozwalaj±cy przywo³ywaæ potwory. Mo¿na by³o przywo³aæ smoki. Problem polega³ na tym, ¿e gdy siê wylogowa³e¶ potwór nie znika³, lecz zaczyna³ siê zachowywaæ jak wszystkie inne normalne potwory, a gdy go zabi³e¶ to nawet nie otrzymywa³e¶ ¿adnych punktów do¶wiadczenia. By³ to jeden z najlepszych sposobów na zastawianie pu³apek i zabijanie innych graczy.
http://img.photobucket.com/albums/v197/ … thouse.gif
ognista pu³apka
Nieco pó¼niej powsta³a Królewska Poczta Tibijska wraz z systemem depo, gdzie na pocz±tku nie by³o obszaru ochronnego (protection zone), wiêc musia³e¶ byæ bardzo ostro¿ny wkraczaj±c w to miejsce, poniewa¿ zawsze siê tam krêci³o du¿o zabójców. Na dodatek, podczas ¶mierci, traci³e¶ ca³y swój ekwipunek. Warto równie¿ wspomnieæ, ¿e nie istnia³a wtedy lista zabójstw, wiêc bardzo trudno by³o udowodniæ, ¿e zabi³ ciê dany gracz.
http://img.photobucket.com/albums/v197/ … t/zath.gif
zwyczajny dzieñ w Thais
Wkrótce coraz wiêcej graczy zaczê³o odwiedzaæ ¶wiat Tibii i z pocz±tku ma³a gra RPG zaczê³a wzrastaæ z ka¿dym dniem. Z tego powodu, 20 maja 1998r., CipSoft postanowi³ rozpocz±æ fazê Beta. Dziêki temu wzros³a dopuszczalna ilo¶æ graczy online
w tym samym czasie, jednak serwery gry stawa³y siê coraz bardziej przestarza³e i co za tym idzie by³y zbyt ma³e aby pomie¶ciæ tak wielu graczy. W koñcu CipSoft postanowi³ zakupiæ swój w³asny serwer (tibia.uni-passau.de). Wystartowa³ on 2 lipca 1998r.
[xXXx]: Takie by³y pocz±tki Tibi
[xXXx]: Bardzo ciekawa Historia
[xXXx]: Widzê ¿e ciê zafascynowa³a
[xXXx]: Tak bardzo teraz ju¿ wiem wiêcej o TIBI
[xXXx]: Wielkie THX za tê opowie¶æ
[xXXx]: NP, ¿egnaj idê expiæ
Offline